The Art of Mountain Biking
19. Get Up, Stand Up

Standing on your bike is a useful tool for both climbing and descending if you understand how it works and when it’s called for. 

We talk about:

When/why you should stand up [7:33]

Standing while climbing [9:51]

Weighting your back wheel while standing and climbing [16:12]

Standing while descending [24ish]

Standing up for yourself [33:59]

Balance between individual and collective re: standing up [39:47]

Reading the situation/trail [48:36]

Air Bud [51:29]

Referenced in this episode:

We nudged new listeners to please please listen to the positioning episode and the braking episode. And if you’re a bit further along as a rider, check out our chat about cornering.

HIIT: High Intensity Interval Training

Study: Association between muscle mass, leg strength, and fat mass with physical function in older adults: influence of age and sex, published in the Journal of Aging Health

Leg strength is a better predictor of brain health than any other lifestyle factor examined in a decade-long study on cognitive function in twins, according to this article.

Danielle did not, in fact, look up Air Bud, so the question about whether the dog flies or plays basketball remains.

Work with us!

Book a lesson with SimplyMTB or work with Danielle’s project-based growth model at You Need a Thing.

The way you ride is the way you live.

Disclaimer: Die hier bereitgestellten Links führen zu externen Webseiten, die nicht unter unserer Kontrolle stehen. Für den Inhalt, die Datenschutzrichtlinien oder etwaige Änderungen dieser Seiten übernehmen wir keine Verantwortung. Die Verlinkung dient ausschließlich zur Information und stellt keine Werbung oder Empfehlung dar.

Podcast-Logos, -Cover und -Daten sind das Eigentum ihres jeweiligen Besitzers und implizieren keine Zugehörigkeit zu uns oder Unterstützung durch eine Podcast-Show oder -Episode, einen Podcast-Player oder einer anderen Plattform.

iTunes® und iTunes Logo® sind eine Marke von Apple Inc., eingetragen in den USA und anderen Ländern. Spotify und die Spotify-Logos sind Markenzeichen der Spotify-Group.

Tags:

Bisher gibt es keine Kommentare!

Schreibe einen Kommentar

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind mit * markiert